معنویت ناب دفاع مقدس به زبان روز به دنیا معرفی شود
47 بازدید
تاریخ ارائه : 9/28/2014 1:24:00 PM
موضوع: اخلاق و عرفان

یک مبلّغ بین‌الملل:

معنویت ناب دفاع مقدس به زبان روز به دنیا معرفی شود

گروه اندیشه: نسل امروز باید بداند که رزمندگان ما ثابت کردند که اولیاء معنوی تاریخ اسطوره نبودند و علی‌اکبر(ع) و عباس(ع) در تاریخ قابل تکرار بودند. باید این معنویت ناب را با زبان امروز به دنیا معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام یحیی جهانگیری‌سهروردی، مبلّغ بین‌الملل و پژوهشگر برجسته دینی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با تأکید بر اینکه این جمله معروف که «ما دفاع مقدس را درشت معرفی کرده‌ایم نه درست» صحیح است، گفت: این امر که امروز به دنبال برپایی نمایشگاه‌هایی با نمادهایی همچون خاکریز و سنگر و اسلحه هستیم، به هیچ عنوان اقدام نادرستی نیست اما باید این نکته را نیز در نظر گرفت که جان تشنه جوان امروز و حتی جهان بین‌الملل امروز چه نیازهایی دارد و ما به دنبال تأمین کدام‌یک از این نیازها هستیم.

وی اظهار کرد: امروز دنیا بیش از آنکه به دین نیازمند باشد، تشنه و نیازمند معنویت است و از همین رو است که امروزه تجارتی به نام «تجارت معنویت» در دنیا مطرح شده و عده‌ای از فروش معنویت در جهان سودهای هنگفتی می‌برند.

ایران قطب معنویت راستین را در اختیار دارد

این مبلّغ بین‌الملل با تأکید بر اینکه ایران قطب معنویت راستین را در اختیار دارد، افزود: باید به این اندیشید که با این سرمایه و با وجود این‌که ما هزینه‌ای نیز برای عرضه این معنویت از جهان نمی‌خواهیم، چرا نتوانسته‌ایم تاکنون دفاع مقدس را که به قول مقام معظم رهبری «گنجینه بزرگ معنوی و معرفتی» است، به دنیا معرفی کنیم؟.

حجت‌الاسلام جهانگیری‌سهروردی با بیان اینکه مسئولان فرهنگی کشور باید به دنبال راهبردی باشند تا نیازهای دنیای امروز را یافته و بر این اساس آن‌چه ما در گنجینه خود داریم را در فرمت دنیاپسندانه به جهان معرفی کنند، تصریح کرد: باید به جوانان خود و دنیا بفهمانیم که رزمندگان ما در کنار رشادت‌ها و قهرمان‌ها، گنجینه‌ای از معنویت را در جنگ به همراه داشتند.

وی تأکید کرد: نسل امروز باید بداند که رزمندگان ما ثابت کردند که اولیاء معنوی تاریخ، اسطوره نبودند و علی اکبر(ع) و عباس(ع) در تاریخ قابل تکرار بودند؛ باید این معنویت ناب را با زبان امروز به دنیا معرفی کنیم.

معرفی دفاع مقدس به زبان روز، سالانه چندین «باکری» و «کاوه» را به کشور تقدیم می‌کند

این پژوهشگر برجسته علوم دینی با تأکید بر این‌که دنیا باید بداند که جنگ ما تنها یک جنگ نبود و میدان بزرگ نمایش معنویت بود، اظهار کرد: متأسفانه تا به امروز آنچه از دفاع مقدس به دنیا معرفی شده است، احیای سمبل‌های آن بوده و از این غافل بوده‌ایم که آنچه مهم است، احیای محتوای دفاع مقدس است.

این مبلّغ بین‌الملل یادآور شد: شناخت نیاز جامعه امروز و برنامه‌سازی در قالب و به زبان این نسل، منتج به معرفی سالانه چندین باکری، باقری و کاوه‌ها در سطح کشور می‌شود.

حجت‌الاسلام جهانگیری‌سهروردی در پایان تصریح کرد: باید به این خلأ بیشتر توجه شود که چرا تاکنون حتی یک کتاب حوزه دفاع مقدس به زبان بین‌الملل نگاشته نشده است؟.

http://www.iqna.ir/fa/province/News/1453126